01.12.2016.

Cijela naša povijest satkana je na slučajnosti i poticajima vremena u kojem smo se našli. Bez ikakvog problema mogu zamisliti situaciju u kojem nas je umjesto rock manije prije 40 ili 30 godina pokosila neka druga „zarazna bolest“.

28.11.2016.

Izložba se dokazala kao kompleksan narativ jer je od izrazite kulturne važnosti za povijest kazališta, glazbe, kostimografije i baleta. Otvorenjem ove izložbe MUO se ucrtao na umjetničku kartu svijeta kao prvak u cjelokupnoj prezentaciji Orašara, remek-djela klasičnog baleta.

Recenzija – “A Seat at the Table” (Solange): Ugodni razgovori o borbi i čaroliji malih stvari

17.11.2016. Marta LučićFoto: "A Seat at the Table" [Cover]

Ukoliko ste jedan od sretnika koji za ovu posebnu personu nije saznao u kontekstu njene rodbine, razumijete da navedeno i nije toliko bitno. Mlada Solange jest sestra slavljene dive Queen B, međutim ovdje se ne radi o power-popu obojenim komercijalnim uspjehom. Ona je u svom izričaju jedinstvena i djeluje snažno, makar se činilo da je nemoguće iskočiti iz sjene svoje uspješne obitelji. To ovdje i nije cilj, jer tridesetogodišnja pjevačica ima potpunu i izuzetno toplu podršku sestre i majke Tine (koja ju je u mnogočemu inspirirala za ovaj snažni album).

Sjedalo za stolom daleko od ispraznosti

Solange nakon nakon tri godine pauze, i stare slave na hitovima kao što su Loosing You i Lovers at the Parking Lot izdaje svoj treći studijski album “A Seat at the Table”. Radi se o izrazito kvalitetnoj glazbenici koja uspijeva izmaći klasičnoj definiciji mainstreama, nalik onoj od izlizanih pop hitova glazbenih ljestvica koje nam siluju mozgove. S tim u skladu možda gubi pozornost mnogih ljubitelja kvalitetnih vokala u r’n’b-u, izravnih tekstova ali i zanimljivih kombinacija old schoola i modernije elektronike. No, ovo izdanje, kako nalažu brojne glazbene kritike ali i reakcije publike, već je doživjelo golem uspjeh i zasigurno će naći mjesto u brojnim listama pregleda ovogodišnjih albumskih izdanja.

Album se najbolje može opisati kao kvalitetno gradiran patchwork sačinjen od malih isječaka misli povezanih u veće cjeline hitovima koji iskreno progovaraju o konkretnim emocionalnim usponima i padovima vrlo poznatim svakoj ženi u svakodnevici. Upravo te središnje dijelove čine Weary, singl Cranes in the Sky, Don’t Touch my Hair i F.U.B.U..

Klasična himna svake povrijeđene žene postaje ujedno i jedna od najkvalitetnijih pjesama albuma – Cranes in The Sky. Ovaj singl divno opisuje kako je teško gurati dan po dan zgažen pod svom svojom snagom emocija koje nosimo u sebi. Tjeskoba i bijeg od iste u naizgled sretnom, razuzdanom životu, nešto je s čime se svi možemo poistovjetiti jer smo bar jednom u životu poželjeli da samo prespavamo bol.

I tried to drink it away / I tried to work it away / I slept it away… Sometimes I don’t wanna feel those metal clouds.

Konstantna borba između nesigurnosti i traženja unutarnje čarolije koje nosimo u sebi, na koju nas Solange podsjeća da je obgrlimo i pokažemo svijetu. Posebno za naglasiti na ovom albumu su kratke, razgovorne crtice, nalik citatima koji mekim prijelazima čine od albuma usustavljenu cjelinu. Radi se o šest Interlude-a u kojima Solange progovara o feminizmu, rasizmu, domu te snazi i ljepoti koju treba nalaziti u malim stvarima.

Baš kao što i ime nalaže, udobno se smjestite i sjednite za stol pun emotivnih priča i iskrenih ispovijesti ukalupljeni u cjelinu od 21 iskaza. Ne samo pjesama nego i nešto nalik ženskoj verziji ‘leptira’ Kendricka Lamara koji na trenutke podsjeća i na Banks. Ugodan vokal, igre sa suvremenim jazzom, r’n’b ritmovima i elektroničkim sekvencama i snažni tekstovi. Sve to čini ovaj album jedinstvenim i vrijednim „repeata“.

“A Seat at the Table” ima sve potrebno za uspjeh. Pa čak i ono čemu se pridaje mnogo pažnje u zadnje vrijeme, a to su suradnje s drugim poznatim imenima kao što su Sampha, Lil Wayne, Kelly Rowland, Kelela i drugima.

Solange nikada ne bi trebala biti definirana kao sestra Beyonce, samo ima tu sreću da potječe iz obitelji snažnih žena koja su u nju usadila sve najbolje da stvori ovaj izniman album koji ostavlja trag od samog prvog slušanja. “A Seat at the Table” već sada piše povijest top lista i opasno se približava mainstream publici. Ovo je album koji će se hvaliti, slušati i pamtiti.

0%
1
2