Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Film

Retropetak: Usamljenost, ljubav i Hong Kong (“Chungking Express”, K.W. Wong)

06.01.2017. Marta BanFoto: film-cult.tumblr.com

S obzirom na to da tijelo gubi vodu dok se kreće, policajac 223 He Zhiwu, nakon što ga je ostavila djevojka, trči svakog jutra kako u njemu ne bi ostalo dovoljno tekućine za suze. Policajac 663, također ostavljen, tješi stvari u svom stanu koje žale za njegovom bivšom. Žena s plavom perikom istovremeno nosi kišni kaput i sunčane naočale jer – tko zna kad će kišiti, a kada zasjati sunce?  Faye pak kradomice vodi brigu o kućanstvu policajca 663 u kojeg je zaljubljena, mada se prilikom susreta na ulici pretvara da joj nije naročito stalo… Ovo su tek neke od niza upečatljivih potankosti likova koje naprosto morate upoznati, a za svoj film Chungking Express (1994) ih je osmislio Kar-Wai Wong, jedno od najvećih imena hongkonške kinematografije posljednjih tridesetak godina.

Priča o ovim neobičnim, a običnim ljudima nastala je sasvim slučajno 1994. godine, kao pauza i odušak tijekom rada na zahtjevnom epskom spektaklu Ashes of Time kojem tri godine napornog snimanja i budžet od tri milijuna dolara nisu priskrbili priželjkivani uspjeh. S druge strane, sniman u pauzi spomenutog spektakla, unutar niskog budžeta i u manje od tri mjeseca rada, Chungking Express postaje uvrnuti filmski klasik, omaž Hong Kongu, gradu koji skriva ljubav na najneobičnijim mjestima.

Foto: communicants.tumblr.com

Priče koje osvajaju

Radnja filma podijeljena je u dva dijela u kojima se sudbine dvojice policajaca isprepliću s dvjema, u najmanju ruku, neobičnim ženama. Prvi dio prati policajca 223 (Takeshi Kaneshiro) kojeg je na prvi april ostavila djevojka. Koliko god se on trudio dokazati suprotno, nije riječ o šali, pa jadnik pokušava izdržati dane trčeći da spriječi suze i kupujući konzerve ananasa kojima istječe rok na njegov rođendan, točno mjesec dana od njihova prekida. Rok trajanja veza, simbolično upakiran u konzerve koje je njegova bivša silno voljela, ostaje nepoznanica u njegovom simpatičnom umu koji najljepše uspomene, ako već moraju imati rok, želi sačuvati 10 000 godina.

Upravo je takvo sjećanje na ženu s plavom perikom (Brigitte Lin), dilericu kojoj zadnji posao šverca ne polazi po planu, s kojom je proveo noć nakon što je pojeo svih trideset konzervi koje je sakupio i tako zapečatio priču o staroj ljubavi.

U drugom dijelu policajac 663 (redateljev omiljeni Tony Leung Chiu Wai) pati za bivšom djevojkom, dok se istovremeno u njega zaljubljuje prodavačica hrane na štandu Faye (Faye Wong) koja svaki dan glasno odvrće pjesmu California Dreamin’ grupe The Mamas & The Papas kako ne bi čula vlastite misli i koja, kad je 663 na dužnosti, kreće u tajne pohode pospremanja njegovog stana. Kakva divna luđakinja. Put njihove ljubavi definitivno je jedan od najljepših s kojima smo se ikad u filmovima susreli.

Foto: universekicker.tumblr.com

Vizualna poslastica

Obje priče Kar-Wai Wong iznosi fantastično i ono što je redateljevoj poetici pod must – ne manjka im stila. Vrevu hongkonških ulica koje su poprište susreta brojnih kultura, jezika, događanja, a naposljetku i kriminala (gdje je protagonistica žena s plavom perikom), nemirnom kamerom iz ruke u prvom dijelu dobro hvata Andrew Lau koji potom prizore trčanja, kojih u tom dijelu ima mnogo, oblikuje u mutnim odsječenim kadrovima što podsjeća na tehniku kojom se koristi strip. Gledatelju se tako čini da su promjene, brzina života prvog dijela naprosto takve da ih kamera ne može u cjelini uhvatiti.

Drugi dio, gdje je za rad kamerom uglavnom bio zadužen odlični Christopher Doyle, pomalo je mekši i intimno fokusiran na likove oko kojih se, na drugom planu, zbivaju kretanja i promjene. Pod takvim fokusom redatelj otkriva svu ljepotu glume Faye Wong i Tonyja Leunga, ali im i suptilno pridodaje, bez trunke patetike, osjećaj otuđenosti i sanjarenja u napučenom velegradskom svijetu. U tome je čar Kar-Wai Wonga. Nisu tu bitni samo zabavni dijalozi i monolozi atraktivnih likova, već i rad kamerom koja ih prati i koja stvara ukupnu atmosferu ovog filma. Ne smijemo zaboraviti i jak naglasak na bojama koje su redateljev, ali i Doyleov zaštitni znak te ih i u ovom filmu pažljivo biraju. Takav će pristup snimanju i montaži do tančine usavršiti u svom stilski najdotjeranijem filmu In the Mood for Love iz 2001. godine.

Foto: ozu-teapot.tumblr.com

Pop poslastice

Cijelu je priču upotpunio upečatljiv izbor glazbe Frankieja Chana i Roel. A Garcie koji su odabirom pjesama američke pop glazbe poput California Dreamin’, What a Difference a Day Made, Dreamlover (u izvedbi Faye Wong) pokazali koliko je Zapadom prožet život Hong Konga i njegovih građana, jer spoj istoka i zapada u ovom filmu uistinu jest na svakom koraku.

Chungking Express nekom će na prvu biti odbojan, drugome neobičan, ali zanimljiv, a trećem pravo otkriće. No sa svakim ponovljenim gledanjem, ovaj neobični evergreen otkriva novu dimenziju i novi užitak… Sve dok o tom tipu kinematografije ne postanete ovisni. Dalo bi se to usporediti s načinom na koji mi zapadnjaci isprobavamo sushi. Ako vam se apetit poveća, Kar-Wai Wong nudi još mnogo kvalitetnog materijala. Spomenimo ovom prilikom svojevrsni treći dio Chungking Expressa kojeg je redatelj osmislio negdje usred snimanja prva dva dijela (tako on to obično putem i radi), no onda ga je snimio kao poseban, jednako dojmljiv film, pod naslovom Fallen Angels.

(Visited 153 times, 1 visits today)

Komentari