Istaknuto
22.04.2018.

Iza imena Tyger Lamb stoji zagrebačka četvorka čiji je prvijenac "Born Into This" na putu. Album još nije vani, no mnoga vrata već su im otvorena. Upoznajte se s njima dok su još polu-anonimni i nepoznati, prije koncerta 3. svibnja u Vintage Industrial Baru.

13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

Izvedbene umjetnosti

Saša Božić režira “Sluškinje” Jeana Geneta u Teatru &TD

01.03.2016. Tim HrvaćaninFoto: Damir Žižić / itd.sczg.hr

Premijera predstave “Sluškinje” redatelja Saše Božića održat će se 8. ožujka u Polukružnoj dvorani Teatra &TD s početkom u 20 sati. Nova predstava Saše Božića inspirirana je istoimenom dramom francuskog dramatičara, romanopisaca, esejista, političkog aktivista i vodećeg predstavnika avangardnog teatra Jeana Geneta. Njegove drame Sluškinje, Balkon, Crnci, Paravani bave se temama spola, rase i revolucionarne politike, razvijajući temeljnu Genetovu opsesiju iluzijom i opresijom.

Nesvakidašnji životni put (kao osuđivani kriminalac postao je pisac) izvorište je njegova nadahnuća  – riječ je o svijetu podzemlja čovječanstva u kojem su njegovi likovi najčešće prostitutke, zatvorenici, ubojice i društveno prezrene skupine. Fascinantnost Genetovih “Sluškinja” (1947.) leži u činjenici da on ne govori o činu nasilja, niti o ubojstvu, već o igranju nasilja, nanovo i nanovo i nanovo. Komad generira svojevrsni beskrajni krug dominacije i podčinjenosti.

Foto: Damir Žižić / itd.sczg.hr

Foto: Damir Žižić / itd.sczg.hr

“Sluškinje” su ujedno komad maski i zrcala, simbola i rituala, snova i transa. Pitanje je, koja je razlika između sluškinje i gospođe?  Redatelj kreće od posljednjeg pitanja u suptilnu analizu današnjice, a za svoje polazište uzima ono što u toj drami ostaje nereprezentirano: pobunu koja bi rezultirala emancipacijom sluškinja i potpunim napuštanjem mehanizama služenja. Ako su Genetove sluškinje ostale zatočene u reproduciranju upravo onih klasnih obrazaca protiv kojih se bune, ova predstava istražuje vrste ponašanja kojima kapitalistički model služenja danas dolazi u krizu pomoću različitih strategija neučinkovitih tijela.

U predstavi glume Milica Manojlović, Nataša Kopeč i Andrej Kopčok. Dramaturginja je Nina Gojić, scenu i kostime potpisuje Zdravka Ivandija Kirigin, glazbu Damir Šimunović, a asistent režije je Dado Ćosić. Reprizne izvedbe na rasporedu su 9. i 10. ožujka.

(Visited 152 times, 1 visits today)

Komentari