Istaknuto
22.03.2017.

Riječ je o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta s kraja 20. stoljeća koji je široj publici ostao nepoznat. No, iako je nestao prije no što se jeka njegovih utjecaja mogla jasno ocrtati, on je preživio u filmovima Gregga Arakija i Sofije Coppole te nam se vratio sa svim modnim dodacima iz 90-ih.

21.03.2017.

1. travnja u Glazbeni lonac dolazi Lika Kolorado, i to u akustičnom izdanju. Ili barem tako tvrdi ekipa iz Lonca.

Izvedbene umjetnosti

Saša Božić režira “Sluškinje” Jeana Geneta u Teatru &TD

01.03.2016. Tim HrvaćaninFoto: Damir Žižić / itd.sczg.hr

Premijera predstave “Sluškinje” redatelja Saše Božića održat će se 8. ožujka u Polukružnoj dvorani Teatra &TD s početkom u 20 sati. Nova predstava Saše Božića inspirirana je istoimenom dramom francuskog dramatičara, romanopisaca, esejista, političkog aktivista i vodećeg predstavnika avangardnog teatra Jeana Geneta. Njegove drame Sluškinje, Balkon, Crnci, Paravani bave se temama spola, rase i revolucionarne politike, razvijajući temeljnu Genetovu opsesiju iluzijom i opresijom.

Nesvakidašnji životni put (kao osuđivani kriminalac postao je pisac) izvorište je njegova nadahnuća  – riječ je o svijetu podzemlja čovječanstva u kojem su njegovi likovi najčešće prostitutke, zatvorenici, ubojice i društveno prezrene skupine. Fascinantnost Genetovih “Sluškinja” (1947.) leži u činjenici da on ne govori o činu nasilja, niti o ubojstvu, već o igranju nasilja, nanovo i nanovo i nanovo. Komad generira svojevrsni beskrajni krug dominacije i podčinjenosti.

Foto: Damir Žižić / itd.sczg.hr

Foto: Damir Žižić / itd.sczg.hr

“Sluškinje” su ujedno komad maski i zrcala, simbola i rituala, snova i transa. Pitanje je, koja je razlika između sluškinje i gospođe?  Redatelj kreće od posljednjeg pitanja u suptilnu analizu današnjice, a za svoje polazište uzima ono što u toj drami ostaje nereprezentirano: pobunu koja bi rezultirala emancipacijom sluškinja i potpunim napuštanjem mehanizama služenja. Ako su Genetove sluškinje ostale zatočene u reproduciranju upravo onih klasnih obrazaca protiv kojih se bune, ova predstava istražuje vrste ponašanja kojima kapitalistički model služenja danas dolazi u krizu pomoću različitih strategija neučinkovitih tijela.

U predstavi glume Milica Manojlović, Nataša Kopeč i Andrej Kopčok. Dramaturginja je Nina Gojić, scenu i kostime potpisuje Zdravka Ivandija Kirigin, glazbu Damir Šimunović, a asistent režije je Dado Ćosić. Reprizne izvedbe na rasporedu su 9. i 10. ožujka.

Komentari