Istaknuto
19.10.2017.

Večeras se u Francuskom paviljonu otvara izložba međunarodno priznate multimedijalne umjetnice OKO, povodom čega smo ukratko popričali s autoricom.

11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

Vizart

Stvarna balerina vs. Degasova djela

24.02.2016. Petra PlivelićFoto: pinterest.com/yahoo

Misty Copeland je prva Afroamerikanka koja je postala primabalerina Američkog baletnog kazališta. Njen težak životni i umjetnički uspon koji su okrunjeni povijesnom titulom motiviraju mlade umjetnike diljem svijeta i mijenjaju stereotipe, posebice u svijetu baleta. Copeland je napisala dvije autobiografije, a na temu izazova u njenoj karijeri 2015. nastao je i dokumentarni film redatelja Nelsona Georgea pod nazivom A Ballerina’s Tale. Također, 2015. godine našla se među 100 najutjecajnijih ljudi u svijetu po odabiru časopisa Time.

Foto: pinterest.com/harpersbazaar

Foto: pinterest.com/harpersbazaar [E. Degas, Dancer]

Sada je pak stala pred objektive Kena Browara i Deborah Ory, dvoje fotografa koji stoje iza NYC Dance Projecta.  Suradnja se odvila kako bi se najavila izložba A Strange New Beauty, legendarnog francuskog slikara, grafičara i kipara, koji se smatra jednim od istaknutih predstavnika francuskog impresionizma – Edgara Degasa koja će se od  26. ožujka do 24. srpnja održati u njujorškom Muzeju moderne umjetnosti – MoMA.

Foto: interest.com/kidscrn

Foto: interest.com/kidscrn [E. Degas, Little Dancer Aged Fourteen]

Talentirana Copeland je u prekrasnim kreacijama rekreirala neke od najpoznatijih umjetničkih djela Edgara Degasa koja fokusiraju balerine. „Degasov fokus na ples je dio njegovog angažmana s prikazom tema, prostora, ritmova i osjećaja modernog života“, istaknula je Jodi Hauptman, viša kustosica u odjelu crteža i grafika u njujorškom Muzeju moderne umjetnosti. „Njegova vizija luta i fokusira se, uzimajući u obzir ono što se obično previđa i navodi na ono što najbolje odražava uvjete svoga vremena“, dodaje za časopis Harper’s Bazaar u kojem su i objavljene ove zadivljujuće fotografije.

Foto: pinterest.com/mycoloures

Foto: pinterest.com/mycoloures [E. Degas, Swaying Dancer (Dancer in Green)]

„Kada smo dobili priliku fotografirati Misty Copeland za Harper’s Bazaar – kao da je u Degasova slika – prihvatili smo izazov jer smo osjetili da će sam čin proizvodnje ovih slika biti razbijanje barijera“, rekla je fotografkinja Deborah Ory za Bored Pandu.

„Bilo je zanimljivo biti na snimanju i nemati slobodu samo stvarati kao što normalno radim sa svojim tijelom“, kazala je Copeland za Harper’s Bazaar. „Pokušaj da se ponovo stvori što je Degas stvorio je stvarno teško. Nevjerojatno je jednostavno primijetiti sve te sitne detalje, ali i to kako on ipak omogućuje osjećaj pokreta“, dodaje Copeland.

Foto: pinterest.com/mycoloures

Foto: pinterest.com/mycoloures [E. Degas, The Star]

Copeland je otvorila vrata za promjene u svijetu plesa jer je danas u modernom dobu jednostavno nezamislivo da nekom vrstom plesa, kao što je to bio balet, ekskluzivno dominira jedna rasa ili jedan etnicitet. Stoga je inspirativna Misty Copeland idealna balerina za rekreaciju iznimnih Degasovih djela.

Djelić atmosfere prilikom fotografiranja za Harper’s Bazaar možete vidjeti u video uratku čiji je autor Sandy Chase, a dostupan je na YouTubeu.

Komentari