Istaknuto
11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

08.10.2017.

Zadnja tri mjeseca 2017. godine očekuje nas veliki broj raznolikih glazbenih sadržaja, od premijernog koncerta kultnog islandskog sastava Sigur Ros u Domu sportova do novih sezona popularnih programa kao što su MIMO, ZEZ, Good Vibrations, Začarana Močvara i drugi.

Film

Europska filmska akademija dodijelila je svoje prve nagrade

29.10.2015. Lucija KlarićFoto: facebook.com/thelobster

Europska filmska akademija objavila je svojih prvih šest dobitnika ovogodišnje dodjele ‘Europskog Oscara’ čijem se 28.izdanju približavamo. Žiri koji je odlučivao o dodjeli nagrada sastavljen je od sedam europskih filmskih profesionalaca: scenografkinja Anna Asp (Švedska), kostimografkinja Daniela Ciancio (Italija), inžinjer zvuka Mathieu Cox (Belgija), redatelj/producent Uberto Pasolini (Velika Britanija), direktor fotografije/snimatelj Adam Sikora (Poljska), skladatelj Kjartan Sveinsson (Island) i montažerka Monika Willi (Austrija). Okupljeni u Berlinu, ovaj je specifični žiri odlučio o pobjednicima EFA 2015. u kategorijama kinematografije, montaže, scenografije, kostimografije, skladatelja i dizajna zvuka.

Prix Carlo di Palma za najbolju kinematografiju 2015 dobio Martin Gschlacht za rad na filmu Laku noć, mamice. Žiri je pohvalio konzistentnu i sugestivnu sliku riječima: “Every frame is created in the atmosphere of the film and strengthens its dramaturgy. These pictures are testimony to the huge visual sensitivity of the cinematographer.”

Jacek Drosio, montažer filma Body poljskog režisera Małgorzata Szumowska, osvojio je europsku nagradu za montažu zbog svoje zaigrane preciznosti. “Underpinned by shining humour, the montage uses cinematography’s multi-faceted imagery to create space for each character, for each character’s dignity, the deceased and the viewer. Jacek Drosio allows us to linger, steps up the pace where needed, and shifts perspectives to compose a splendid narration that brings all the pain and longing together in a good laugh,” izjava je žirija.

The Brand New Testament, Jaco van Dormael – belgijski reprezentivac za nadolazeće Oscare, osvojio je nagradu za scenografiju zahvaljujući radu Sylvie Olivé čiji je dizajn pohvaljen slijedećim riječima: “(The) design follows and supports the drama in a beautiful, funny and artistic way, mixing the real and the surreal with a lot of ironic fantasy”. Što se tiče nagrade za kostimografiju, nagrada je pripala Sarah Blenkinshop za njenu iznimnu uporabu boja i oblika u hvaljenom Jastogu Yorgos Lanthimosa.

Za hrabar pristup filmskom, glazbenom komponiranju nagradu je dobio band Cat’s Eyes za film The Duke of Burgundy, koprodukciju između Velike Britanije i Mađarske, pod redateljskom palicom Peter Stricklanda. Posljednja od šest nagrada – za dizajn zvuka pripala je Miguel Gomesu za trilogiju Arabian Nights – Vols. I-III, intenzivnom djelu Vasco Pimentel i Miguel Martins koje: “possesses a strong identity, combining documentary and fiction styles. Each sound sequence develops an original point of view, closely matching the narration. The result is brilliant poetry, full of life and boldness.”

Nominacije u kategoriji najboljeg europskog filma, komedije, redatelja, scenarista, glumca i glumice bit će objavljene 7.studenog na festivalu u Sevilli. Iza toga, više od 3000 članova Europske filmske akademije odlučivat će o pobjednicima koji će biti počašćeni tijekom dodjele nagrade koja će se održati 12.prosinca u Berlinu.

Nemojmo zaboraviti da u utrci za nominaciju su i Matanićev Zvizdan, Ti mene nosiš sestara Juka kao i manjinska koprodukcija Ničije dijete Vuka Ršumovića.

izvor:cineeuropa.org

Komentari