Istaknuto
20.06.2018.

Kolektiv emge prošle se godine na 14. Velesajmu kulture bavio pitanjem revitalizacije i prenamjene prostora zagrebačkih kinodvorana, u sklopu čega je nastala izložba "Kino 041 – pogled na prošlost i sadašnjost zagrebačkih kinodvorana". Izložba je ponovno postavljena na ovogodišnjem Design Districtu, što je bio povod za razgovor s Tenom Bakšaj, jednom od članica kolektiva.

14.06.2018.

Folklorni ansambl Ivan Goran Kovačić već 70 godina djeluje u okviru istoimenog studentskog kulturno umjetničkog društva kao jedan od najboljih i najslavnijih hrvatskih folklornih ansambala. Okruglu obljetnicu proslavili su odličnim koncertom u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu.

Glazba

Izvještaj – Marky Ramone’s Blitzkrieg: Sretan Božić, naivni punkeri

10.12.2016. Valentina SertićFoto: Tea Trumbić/Ziher.hr

Zagrebački koncert Markyjevog Blitzkriega u Močvari ispunio je sva očekivanja koja stoje pred svakim punk koncertom, i još jedno. Bilo je brzo i glasno, bilo je poganja i moshanja, a nije bilo ni prekratko. Osim toga, svi smo se kući vratili kao bolji i sretniji ljudi. Možda zvuči naivno, ali Ramonesi su davno dokazali da nije loše biti bezazlen i prirodan. Gabba gabba.

Zašto su Ramonesi važni?

Ako ste čuli za “glazbu”, vjerojatno znate i za Ramonese. Njihov logo na majici nosi i Milica Todorović pa se zabrinite za onog jednog čovjeka kojeg znate, a koji nije čuo za njih. To nije slučajno. Ramonesi su oduvijek bili pojam u svijetu glazbe i to iz više razloga. Punk se pojavio u vrijeme kada ga je rock ‘n’ roll, koji je u 70-ima postao dosadan, trebao. U početku je punk bio geografski vezan uz UK, a onda se uz pomoć pseudonima jednog Engleza rodila njujorška četvorka koja će još jednom nakon Beatlesa nepovratno promijeniti glazbu. Ta četvorka bili su jednostavni, brzi, glasni i zabavni Ramonesi.

Foto: facebook.com/theramones

Osim što su bili prvi punk bend iz SAD-a koji je privukao veliku pozornost kritike i publike, bili su i prvi pravi punkeri igdje koji su to učinili. Naime, engleski bendovi u svojoj su glazbi imali puno elemenata rocka i drugih žanrova. Stav je bio sličan, ali način na koji su ga Ramonesi predstavili, ostaje njihovo jedinstveno nasljeđe. Pa ipak, iako mnogi glazbenici priznaju utjecaj Ramonesa, danas može biti teško shvatiti što je bend učinilo toliko velikim i važnim. Ramonese voli čak i Morrissey koji ne voli nikoga.

Moje tumačenje svodi se na to da su uvijek bili više od onoga što se očekivalo od jednog benda; više od glazbenika sa zadacima. Bili su skupina različitih i često sukobljenih pojedinaca, a znali su i mogli prijeći preko tih razlika i ostati bend kojeg su svi mogli voljeti; uvijek vrlo odan i posvećen svojim fanovima.

Marky Ramone’s Blitzkrieg

Takav bend čini da se osjećate posebno, zbog toga što ih slušate. A tko je Marky Ramone koji nam je omogućio da slušamo njihove pjesme uživo? Marky je bubnjar s najdužim stažem u Ramonesima, iako nije član originalne postave. Čovjek je u 65. godini života, a nikada nije prestao biti aktivan član Ramonesa. Svaki njegov projekt vodio ga je natrag njima, a Blitzkrieg je možda najuspješniji u tome. Ima li on puno pravo voditi takav bend? Imajući na umu da su Ramonesi uvijek bili zbroj svih članova, a ne pojedinci sa zadacima, odgovor je “da”. Bro-code Ramonesa daje mu veći legitimitet nego činjenica da je posljednji živući član proslavljene postave.

Foto: Tea Trumbić/Ziher.hr

Vjerujem da se energičnost Blitzkriega može mjeriti s energijom Ramonesa, iako ih nikada nisam vidjela uživo. Nastup koji je trajao nešto iznad sat vremena, prekinut je samo dvaput i to prije dva bisa. Ovaj bend ne gubi vrijeme na priču. Svirane pjesme većinom su bili probrani hitovi s prva tri albuma. Čak i ako nije bilo nekih koje bih rado čula, kao što je Bonzo Goes To Bitburg ili She’s the One, bilo je teško stati i razmišljati o tome koja bi pjesma bila bolji izbor kada te cijela atmosfera zanosi iznad očekivanog.

No koncert je imao i lošu stranu za koju nije odgovoran bend (nećemo ni po toncu), a to su nepotrebni crowd-surfinzi ljudi koji su ih prerasli. Etika mosh pita uključuje da se na ruke drugih ne penju oni teži od njih. Bez obzira na punkere, punk me rijetko razočara, a nije ni sad.

Hlebinska škola Ramonesa

Na kraju bih se vratila bezvremenskoj važnosti Ramonesa i njihove “bezazlenosti”. Slojevitost upakirana u naivnost, kakva je specifična za glazbu Ramonesa, iz današnje se perspektive čini lukavijom od mnogih paketa u kojima je punk došao do nas. Danas je on koliko-toliko prihvaćen i legitiman oblik kreativnog izražavanja i života. Kada su Ramonesi počeli nije bilo tako. Nekada su naivni punkeri predstavljali opasnost za establišment; barem onaj glazbene industrije. Iako je teško vjerovati da opet može biti tako, lekcija iz škole naive može nam otkriti kako revitalizirati pobunu.

(Visited 133 times, 1 visits today)
Što misliš o ovome koncertu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(5 votes, average: 4.200 out of 5)

Komentari