Istaknuto
20.08.2017.

Dadaizam, kao umjetnički pokret, na svojim marginama skriva imena umjetnica koja zaslužuju da se svjetlo i pozornost skrene na njihov rad.

08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

Film

Oscari 2017. – Najbolja originalna pjesma: Tuga, ples i ljubav

19.02.2017. Filip KušterFoto: facebook.com/LaLaLand

Kod glazbe je uvijek specifično da odolijeva različitim žanrovima. Svugdje je izvediva u obliku u kojem je potrebna – bilo to radi li se o biografskom, mjuziklu, drami ili akcijskom. Naravno, zasebna kategorija tiče se animiranih dječjih filmova koji su puni pjesme i plesa, razigranosti i pozitivno nabijenih ritmova. Sam Smith prošle je godine odnio pobjedu s Writing’s on the Wall, pjesmom koja otvara dvadeset i četvrtog Bonda, a s obzirom na hype koji se stvorio oko filma i trenutne Smithove popularnosti, uopće nije iznenađenje što je osvojio Oscara. Ova je kategorija u prošlosti donijela mnogo slave nagrađenim pjesmama. Nema sumnje da se svi još sjećamo Springsteenove Streets of Philadelphia, Can You Feel the Love Tonight Eltona Johna ili bezvremenske i (ne)rado pjevane My Heart Will Go

How Far I’ll Go, “Moana” – Lin-Manuel Miranda

On. Posljednjih godina navikli smo na hitove koji brzo dođu i još brže se zaboravljaju. Zamjerka i općenito zanemarivanje ponajboljeg animiranog filma u posljednjih nekoliko godina „Zootopie“ došlo je do izražaja i u ovoj kategoriji gdje se prednost dala posve klasičnoj pjesmi iz animiranog filma „Moana“. Pjesma How Far I’ll Go za čije stihove i glazbu je zaslužan Lin-Manuel Miranda, kompozitor sa nekoliko istaknutih nagrada poput Pulitzera, Grammyja i Emmyja, našao se na ovoj listi ponajviše zbog izvedbe Auli’i Cravalho u pop baladično havajskom raspoloženju koja je primamljiva na prvo slušanje, ali nimalo se ne razlikuje od pjesama s grandioznim stihovima o snovima o ljepoti svijeta i tematske nepodnošljivosti koja započinje mišlju „kuda nas ovaj život vodi…“.

Can’t Stop the Feeling, “Trolls” – Justin Timberlake, Max Martin i Karl Johan Schuster

Malo drugačiji, ali bazično isti stil vodi se kroz pjesmu Justina Timberlakea, Maxa Martina i Karla Johana Schustera koja se nalazi u drugom animiranom filmu „Trolls“. Vjerojatno ste za pjesmu prije čuli s radio stanica nego iz filma, ali to samo govori koliko je Timberlake potreban da unese malo veće pažnje nego što je to slučaj s Cravalho i njenom izvedbom. Jedan od najboljih pop i R&B pjevača u posljednjih desetak godina te povremeni glumac, zna svoj posao. Pjesma je plesna i ljetna, nije usko vezana uz film te je primjenjiva u mnogim prigodama. S gotovo četiristo milijuna pogleda na YouTubeu doprinijela je dobroj reklami za film kojeg će vjerojatno neki pogledati samo zbog nje. A neki će ga ipak samo preskočiti i staviti pjesmu na dobro nam znani repeat.

The Empty Chair, “Jim: The James Foley Story” – J. Ralph i Sting

Kako ne bi sve ostalo na (pjesmi i) plesu, pobrinuli su se (osim stručnog žirija akademije) Josh Ralph i Sting. U redu, J. Ralph nam iskreno baš nije nešto poznat (iako je bio nominiran i prošle godine), ali Sting je već ime koje privlači određenu pozornost pa njihova pjesma nije mogla proći ispod radara. Tužna i emotivna pjesma The Empty Chair našla se u dokumentarcu „Jim: The James Foley Story“ koji govori o američkom fotografu kojeg je 2012. godine zarobila zloglasna Islamistička država te ga naposljetku, nakon dvije godine mučenja, obezglavila. Takva priča zaslužila je i glazbenu nabijenost kakvu je samo SAD spreman učiniti bliskom našem domu pa se u pjesmi u kojoj prevladava Stingov vokal i glasovir zaista osjeća sjeta i sjećanje  na fotografa koji je poginuo za slobodu izvještavanja i prikazivanja stanja koje je zadesilo Siriju i Libiju.

City of Stars i Audition (The Fools Who Dream), “La La Land” – Justin Hurwitz, Benj Pasek i Justin Paul

I došli smo do posljednjih, moguće i najvećih favorita u kategoriji za najbolju originalnu pjesmu. Pjesme City of Stars i Audition (The Fools Who Dream) mogle bi se prometnuti u klasike kojih ćemo se sjećati još mnogo godina. Glazbu potpisuje Justin Hurwitz koji je svojim jazz dodirom rasturio i pomeo pod sa svima još u „Whiplashu“ prije tri godine, ovaj put je ponovo oduševio svojom originalnošću i specifičnim prilaženje problemu. Cijeli „La La Land“ je i tako ostavljen kao poslastica na samom kraju, gdje se osjeća dašak starog Hollywooda u kojem je zvučna kulisa činila sinergiju s vizualnim.

Za prenošenje teksta zaslužni su glavni glumci Ryan Gosling i Emma Stone, a njihova nenametljiva gluma i kontrast u karakterima donose istinski doživljaj u sve tri verzije pjesme City of Stars koja se nalazi na službenom soundtracku. Izvedbu pjesme Audition (The Fools Who Dream) mnogi su uzeli kao jednu od najupečatljivijih scena u filmu, a priča koju nam kroz pjesmu priča lik Mie, čini savršenu simbiozu glazbe, lirike i nečega što se jedino može vidjeti i osjetiti na filmskom platnu. Naravno, kada su sve karte posložene, kao što je to u ovom slučaju.

Komentari