Istaknuto
13.07.2018.

Uoči koncerta Mayalesa u Muzeju suvremene umjetnosti, sjeo sam s Petrom Beluhanom u jedan kvartovski kafić na Sigečici pa smo porazgovarali o "Simbolu za sunce", trenutnoj postavi benda, ovogodišnjem INmusicu, što to znači biti autentičan na sceni i drugim temama.

02.07.2018.

Prošao je još jedan INmusic festival. Ovo su zaključna razmatranja i komentar Ziherove glazbene redakcije na trinaesti INmusic festival.

Vizart

Dalíjevi snovi u Hitchcockovom “Spellboundu”

24.04.2013. Eleonora Glišić
Foto: facebook.com/ Salvador Dali

Foto: facebook.com/ Salvador Dali

Ukoliko ste ljubitelj filmova Alfreda Hitchcocka zasigurno ste upoznati s njegovim manje poznatim psihološkim trilerom pod imenom “Spellbound”. Hitchcock je film snimio na nagovor producenta Davida O. Selznicka koji je u četrdesetima bio fasciniran psihoanalizom. Zanimljiva činjenica je da je slavni nadrealist Salvador Dalí bio zadužen za snimanje sekvence o snu. Dalí je navodno snimio više od 20 minuta materijala od kojeg je u film uvršteno svega 4 i pol minute. Nakon što Gregory Peck, koji glumi glavnu mušku ulogu, zavaljen na kauču svog terapeuta promrmlja “I can’t make out just what sort of a place it was” ulazimo u svijet snova predstavljen na Dalíjev način. Čak i oni koji su gledali film, a nisu znali da je Dalí sudjelovao u njegovom snimanju, mogli su primijetiti njegovu prepoznatljivu estetiku u velikoj glavi na početku scene o snovima, nepravilnom kotaču, igri svjetla i sjene i drugim obilježjima. U četrdesetima sigurno nije bilo boljeg kandidata za stvaranje scene snova od Dalíja. Njegov umjetnički izričaj pretočen u film čini ga posebnim u povijesti kinematografije, a scena snova za svoje je vrijeme dovoljno uvjerljiva da radi nje mnogi nisu poželjeli prebrzo zaspati.

(Visited 143 times, 1 visits today)

Komentari