Istaknuto
13.02.2019.

Vrijeme čitanja: 1 minuta Glasujte za najbolje domaće i regionalne singlove te pomaknite svog favorita na ljestvici. Bacite uho i na naše preporuke stranih noviteta.

06.02.2019.

Vrijeme čitanja: 8 minute Napokon smo prestali krivo pisati datume na dokumentima, šarati te osmice i s prvim točno zapisanim u 2019., jednom za svagda smo se pozdravili s prethodnom - 2018. Bila je, podsjetit ćemo vas, u najmanju ruku histerična, shizofrena i - vrlo plodonosna.

Vizart

Dalíjevi snovi u Hitchcockovom “Spellboundu”

24.04.2013. Eleonora GlišićVrijeme čitanja: 1 minuta
Foto: facebook.com/ Salvador Dali

Foto: facebook.com/ Salvador Dali

Ukoliko ste ljubitelj filmova Alfreda Hitchcocka zasigurno ste upoznati s njegovim manje poznatim psihološkim trilerom pod imenom “Spellbound”. Hitchcock je film snimio na nagovor producenta Davida O. Selznicka koji je u četrdesetima bio fasciniran psihoanalizom. Zanimljiva činjenica je da je slavni nadrealist Salvador Dalí bio zadužen za snimanje sekvence o snu. Dalí je navodno snimio više od 20 minuta materijala od kojeg je u film uvršteno svega 4 i pol minute. Nakon što Gregory Peck, koji glumi glavnu mušku ulogu, zavaljen na kauču svog terapeuta promrmlja “I can’t make out just what sort of a place it was” ulazimo u svijet snova predstavljen na Dalíjev način. Čak i oni koji su gledali film, a nisu znali da je Dalí sudjelovao u njegovom snimanju, mogli su primijetiti njegovu prepoznatljivu estetiku u velikoj glavi na početku scene o snovima, nepravilnom kotaču, igri svjetla i sjene i drugim obilježjima. U četrdesetima sigurno nije bilo boljeg kandidata za stvaranje scene snova od Dalíja. Njegov umjetnički izričaj pretočen u film čini ga posebnim u povijesti kinematografije, a scena snova za svoje je vrijeme dovoljno uvjerljiva da radi nje mnogi nisu poželjeli prebrzo zaspati.

(Visited 162 times, 1 visits today)

Komentari