Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Glazba

Recenzija – “Day Breaks” (Norah Jones): Pobjeda života okupana jazzom

16.10.2016. Magdalena RikanovićFoto: Day Breaks [Cover]

Dugoočekivani album Norah Jones pod nazivom “Day Breaks” novi je album vokalistice i pijanistice koja je zaradila milijune sa svojim zabavnim vokalom i neobičnim glazbenim spojem koji sadrži jazz, blues, suvremeni folk i tradicionalnu vokalnu pop notu.

Norah Jones rođena je u Brooklynu, ali njezino odrastanje obilježeno je u državi Texas. Svoju glazbenu karijeru započela je u barovima, često surađujući s ondašnjim glazbenikom Charlijem Hunterom. Tek kasnije potpisuje za Blue Note Records i upoznaje Jessea Martina koji ju dovodi na put do slave. Album prvijenac naslovljen “Come Away with Me izdaje 2002. godine s pjesmom Don’t Know Why koja postiže veliki međunarodni uspjeh. Kombinacija njezine udarne ljepote, talentiranosti i činjenice da je postavila letvicu više u renomiranom svijetu jazz glazbe, nije bila lišena pogrdnih komentara kako je samo još jedno lijepo lice na sceni.

Međutim, upornost, brojne suradnje s ostalim glazbenim umjetnicima i hrabre kombinacije jazz estetike u simbiozi s pop senzibilitetom Norah je donijelo osam Grammyja i prodaju albuma širom svijeta u 18 milijuna primjeraka. Iza sebe ima šest studijskih albuma, a nakon 2013. godine ponovno se vraća na glazbenu scenu s naslovnim albumom “Day Breaks” – albumom kojeg su povezali s njezinim glazbenim počecima već spomenutog albuma Come Away With Me. 

Jazz senzibilitet koji njeguje hrabre kombinacije

U nedavnom intervjuu za New York Times Norah Jones svoju misao o novom albumu opravdava sa sličnošću izvedbe iz 2014. godine u zajedničkoj izvedbi s Jesseom Harrisom, kultnim saksofonistom Wayneom Shorterom, bubnjarom B. Bladeom i basistom J. Patituccijem. Već je tada razmišljala o snimanju novog jazz albuma za kojeg nije htjela da bude standardni jazz album, već se nadala ritmičnijem zvuku.

Album obuhvaća devet originalnih pjesama i tri obrade. Prva obrađena pjesma Peace napisana je i skladana od strane velikog pijanista i skladatelja Horacea Silvera davne 1959. godine. Riječ je o baladi koja istražuje dijatonsku i modalnu strukturu s prekrasnim napjevom, a Norah čini to još suptilnijim. Druga obrada Fleurette Africaine skladana je balada Dukea Ellingtona iz 1962. godine. U izvedbi Norah Jones pjesma ima značajniju i gotovo spontaniju kompoziciju izvedbe od originala. Norah uspijeva detaljnije naglasiti eksperimantalnu jazz kompoziciju u nestašnoj igri klavijatura, saksofona i boje njezinog jedva čujnog glasa. Treća obrada Don’t Be Denied glazbenog genija Neila Younga jednako je bolna i iskrena u njezinoj izvedbi. Jedina stavka je u promjeni mirnoće vokala koja namjerno graniči s monotonom izvedbenom strukturom glasa.

Što se tiče cjelokupnog albuma, vidljivo i osjetno je kako Norah Jones najbolje zvuči kad jazz stanuje u njezinom okruženju. U pjesmi Flipside glavne komponente su klavir i vokal kao dokaz njezinoj iznimnoj talentiranosti i instrumentalnoj vještini sviranja. Pjesmi zvuči jako ohrabrujuće, a Norah je sigurna u ono što radi. Još jedna nepobitna činjenica leži u osjetu posebne vibracije njezinog glasa koja naznačuje mogućnost inspiracije tekstom iz njezinog prašnjavog dnevnika kojeg je skrivala u potkrovlju.

U čežnji za romantičnim šetnjama 

And Then There Was You neizbježna je romantična i snena pjesma, a opet sve ovisi o kutu gledanja. Većina kritičara pjesmu povezuje s jasnom melankolijom i naglašenom strukturom depresivne izvedbe. Žarište pjesme ipak leži u kraćim saksofonističkim dionicama koje stvaraju prostran osjećaj za dodatnu vokalnu solo izvedbu. Ostatak pjesama na albumu nisu agresivnije od spomenutih, ali su puno određenije i donose razinu ustrajnosti. Veću pozornost treba obratiti na njezinu vokalnu interpretaciju.

Norah posjeduje intimnu izvedbu pjevanja uz ušutkavajuću glasnoću u mjerenju tempa senzibiliteta teksture. Album “Day Breaks” donosi potragu za nečime na otvorenoj cesti. Ili potragu za učenjem samog sebe u glasnom svijetu ideala koji su nametnuti sa svih strana. Ona kroz album želi otkrivati ponovna buđenja i uzdizanja nad teškim vremenima i teškim sljedovima događaja iz privatnog života. Naglasak ostaje na rastu čovjeka i umjetnika u povratku jazz korijenima. Album juri za suzdržanim intenzitetom instrumenata, kako u pauzama između saksofona tako i na slojevitim bas linijama koje uspostavljaju snažnu vezu stihova i klavira.

Uistinu je lijepo čuti iskrenu i neponovljivu Norah Jones kako suvereno vlada svijetom glazbe kojeg lakoćom unosi u naše svjetove. U nekim dijelovima možda zvuči preudobno, ali to nije nimalo loše. Kontradikcija postoji! U primamljivosti i glatkoći njezinog pjevanja te vještini sviranja klavira koji stvara domaću sjedilačku atmosferu uz iščitavanje prvih stranica knjiga i ispijanja toplog čaja u najdražem naslonjaču.

(Visited 165 times, 1 visits today)
Što misliš o ovome albumu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(8 votes, average: 4.875 out of 5)

Komentari