Istaknuto
06.12.2017.

Ganz novi i Dance_Inn festival udružuju snage u fokusu na suvremenu izvedbenu umjetnost i live art. Festival će donijeti dvije premijeri, nekoliko radionica, tribina i rezidencija, a uoči festivala u Zagrebu gostuje Matthias Lilienthal, producent, kustos i ravnatelj Munchner Kammerspiele.

03.12.2017.

Gospođice iz Avignona smatraju se jednim od najvažnijih, ujedno i najkontroverznijih radova u umjetnosti 20. stoljeća. Povjesničari umjetnosti već se desetljećima bave misterioznim pogledima ženskih likova i njihovim revolucionarnim oblikovanjem kojemu su prethodile brojne Picassove skice i prepravke...

Izvedbene umjetnosti

“Faraon iz Ilice je mrtav” (Komedija): Minimalno napeti krimić

04.12.2017. Ana BaturinaFoto: Ines Novković / Kazalište Komedija

Prema krimiću “Faraon iz Ilice je mrtav Milane Vuković Runjić nastala je istoimena predstava kazališta Komedija, praizvedena 1. prosinca.  Autorica dramatizacije je Ana Tonković Dolenčić, autor glazbe i songova Ivan Josip Skender, dok režiju potpisuje Krešimir Dolenčić. Predstava je svojevrsna mješavina Komedijinih uobičajenih žanrova – isprepliću se tu mjuzikl, cabaret, melodrama, komedija, krimić… Publika koja voli Komedijin repertoar vjerojatno će doći na svoje.

Dvadesete i tridesete godine prošloga stoljeća bile su živahne; putovanja, moda, kockanje, kavane, izbori za miss, plesnjaci i zabave u stilu Velikog Gatsbija, s neizostavnim jazzerima, najpoželjnijim neženjama i najljepšim damama samo su dio onoga u čemu su uživali bogati Zagrepčani. U taj svijet života na visokoj nozi na samom nas početku uvodi šlager pjevač odnosno narator (Saša Buneta), predstavljajući nam plejadu likova iz visokog društva – od bogatih industrijalaca i njihove razmažene djece do zagrebačkih frajli. Okosnicu radnje čini priča mladog ljubavnog para, Edvine pl. Podolsky (Dajana Čuljak) i Sasche Ackermana (Ivan Čuić).

Kako nijedna velika ljubav nije bez zavrzlama, brojne peripetije događaju se i ovdje. Naizgled mirnu svakodnevicu u gradu narušava Keops Ra (Goran Malus), veliki zavodnik, krivac za probleme u brojnim brakovima, samozvani vidovnjak koji liječi slomljena srca, k svemu tome i Slovenac – jedan obični Franc Keopček! Kiminalistički zaplet počinje viješću da je taj vidovnjak, poznat kao Faraon iz Ilice – ubijen. Sumnja odmah pada na njegove posljednje mušterije, no ubojica može biti bilo tko. Gotovo kao na filmu, pred publikom se izmjenjuju potencijalni ubojice nesretnoga Faraona, dok je pravi krivac tu, ali se, kako i treba biti, skriva do kraja predstave. Istražitelj ionako ima pametnijega posla pa istragu vodi mlada i dobroćudna Edvina.

Foto: Ines Novković / Kazalište Komedija

Osim otkrića ubojice, saznat ćemo ponešto i o društvu: o bahatim mladićima koji troše na kocku i drogu, o nemoralu koji se uvukao u sve slojeve, polusvijetu te odnosu bogatih i siromašnih. Nažalost, veće dramske napetosti od toga nema. Od trenutka kada saznajemo da je ubijen i Faraonov pomoćnik pa do samoga kraja, sve u komadu djeluje razvučeno, gotovo dosadno. Dok se u prvom činu (barem) dva putu nagledamo mogućih osumnjičenih, u drugome, još duljem, razvlači se priča o starom prijateljstvu, neostvarenim ljubavima, ucjenama i bogatim nasljednicima pa se napokon otkriva i tko je ubojica. Najslabiji je dio svakako isprekidani ritam pa ostaje dojam da predstava jednostavno traje predugo.

Premda nije riječ o čistom mjuziklu, u “Faraonu” se pjeva (većina glumaca izvodi i solističke vokalne dionice), pleše i glumi, točnije sve ono što od kazališta Komedija i očekujemo. Minimalno napetom krimiću dodani su songovi i plesne točke u onodobnom duhu pa je u tom smislu komad glazbeno i koreografski zaokružen. Glazbene točke većinom funkcioniraju kao kulise događajima na sceni. Prava je scenografija (rad Dinke Jeričević) skoro minimalistička, naznačena malim stolićem, podijem za ples ili zatvorskim rešetkama. Pozadinu pozornice čine oslikani panoi koji su uz rasvjetu jednostavno i korektno rješenje za rijetke promjene scene. Kostimi, kao i šminka i frizura povijesno su vjerno dočarali duh staroga Agrama, a malo perja, šljokica i pokoja perika prepoznatljivi su rekviziti Komedijine pozornice.

Solidne glumačke izvedbe

Glumački ansambl u ovoj je predstavi osvježen mladim glumcima Fabijanom Pavlom Medvešekom, Ivanom Čuićem i Dajanom Čuljak. Svi igraju prosječno dobro, nenametljivo donoseći vlastite likove. Od Komedijih glumaca valja istaknuti odličnu Ninu Kaić Madić koja u ulozi prostitutke Lepe Pepe nasmijava publiku, ali pokazuje sposobnost za ozbiljnije uloge. Jasna Palić Picukarić u ulozi tete Micike osvaja pri prvom izlasku na scenu. Bez obzira na to koliko ju je puta Komedijina publika (pa i oni koji dođu s vremena na vrijeme) vidjela u sličnim, skoro tipiziranim ulogama, Palić Picukarić jedna je od onih koje se gleda sa smješkom i simpatijom. Slično je i sa Sašom Bunetom na čije će šale i dosjetke publika uvijek dobro reagirati.

Foto: Ines Novković / Kazalište Komedija

Samom Faraonu (solidan Goran Malus) možda ćemo se manje smijati jer nam slovenski, kao i srpski jezik detektiva Lapčeviča (uz neizostavni bre) više i nisu toliko smiješni. Ipak, svijetu koji izlazi iz Faraonova ureda u Ilici itekako se možemo nasmijati jer se ionako do danas nije puno promijenio. Bogati nekontrolirano troše, siromašni gladuju, a vidovnjaci proriču uvijek sličnu sudbinu i dobro zarađuju. I danas, kao i onda, sanjamo neki glamur koji se redovito dešava drugima.

Naposlijetku, “Faraon iz Ilice” iz svoje je piramide izvukao za svakoga ponešto: red glazbe, red plesa pa malo muškog striptiza uz pokoju doskočicu. Predstava igra na sigurno s provjerenim sastojcima: neočekivano ubojstvo, atmosfera jednog prošlog vremena, ljubavni zaplet uz priču o prijateljstvu i obiteljskom naslijeđu. Iako će zahtjevnijeg gledatelja komad pomalo razočarati, vjerne će Komedijine gledatelje na dva i pol sata razonoditi.

Što misliš o ovoj predstavi?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(11 votes, average: 4.273 out of 5)

Komentari